Frakt & leveranstid

Transportör, ombud och ändring av mottagare och ort

1.  Vi utför inga hemleveranser.

2.   För närvarande har vi avtal med PostNord och DB Schenker som transportör.

3.  Det är våra transportörer (PostNord och DB Schenker) som bestämmer till vilket postombud försändelsen skickas till. Ni kan alltså inte välja postombud.

      4. Vid slutet av din beställning (Check out) kan du dock välja transportör genom att skriva ditt önskemål i textrutan “Kundnotering” – skriv antingen “PostNord” eller       “Schenker”. Transportören väljer då det ombud som de har avtal med och som regel det som är närmast din adress.

5.   Var noggrann med att skriva rätt namn och postnummer vid beställning. Ändring av mottagare och/eller postnummer kostar 200 kr för beställning via DB Schenker och 225 kr för PostNord (vilket är vad de debiterar Tobakshop för).

Gratis frakt vid beställning över 995 kr.

Fraktkostnaden för beställningar som understiger 995 kr är 59 kr. Om du handlar för 995 kr (om inte något annat anges) eller mer är frakten däremot gratis!För ordervärde som understiger 200 kr tillkommer en expeditionsavgift på 39 kr.

Snabba leveranser

Om du gör en beställning före kl. 13:00 helgfria vardagar så skickar vi varorna vanligtvis samma dag. Efter kl. 13.00 skickas varorna den nästkommande vardag. Leveranstiden är 2-4 arbetsdagar,eventuellt något längre under pågående koronaepidemin.

När vi har fått din beställning:

  1. Vi skickar en orderbekräftelse till din e-post med alla detaljer angående din beställning. I fall du handlar hos oss första gång, skapar då då ett konto på Tobakshop som du kan ha stor användning av i fall du vill samla ihop alla dina beställningar och få lojalitetspoäng.
  2. Ett nytt e-postmeddelande skickas till dig när ditt paket är på väg.
  3. Inom tre (3) arbetsdagar anländer dina beställda varor antigen i din brevlåda eller hos ditt ombud, som i sin tur skickar ett SMS att försändelsen är framme och kan hämtas. Utifall att du inte har hämtat paketet efter tio dagar så skickas även en brevavisering till din postlåda.
  4. Har du beställt varor och inte fått avisering eller annat post från oss? Kolla skräpposten, många e-postprogram skickar post från utländska server automatiskt till skräpposten.

 

Ångerrätt (när du ångrar ett köp)

Tobakshop tillämpar Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) också kallad Distans- och hemförsäljningslagen.

Du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan, även utan speciell anledning. En förutsättning för att återlämna produkten är dock att både produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick. Alltså oanvänd och inte förstörd eller skadad på annat sätt.
Produkten får naturligtvis undersökas, men inte användas. En bruten förpackning är exempelvis ett fem- eller tiopack av snusdosor där det förslutna plasthöljet brutits eller tagits bort.

Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt. Öppet köp i 14 dagar.

Vid åberopande av ångerrätt återbetalas ej fraktkostnad och eventuell fakturaavgift om faktura/delbetala använts som betalningssätt. Även då du har handlat fraktfritt debiteras en fraktavgift på 59 kr.

Det är alltid bra att kontakta oss innan ni skickar ett paket i retur.

OBS OBS OBS: Paketet skall alltid skickas i retur till oss med en spårbar försändelse i form av företagspaket. Skickas det med Postnord heter tjänsten Postnord Parcel.  Skickas det med Schenker heter tjänsten Schenker Parcel.  Då kommer paketet  till vår logistik. Retur adressen är:

HTT AB
C/O Emotion Logistics AS

Tegelvägen 4

Port 10-11

38292 Nybro

Har du flera frågor?

Undrar du över något så kan du alltid höra av dig till oss. Ring eller e-posta.

Vår personal i kundtjänsten står till ditt förfogande.